Dowiedz się, jak udzielać wartościowego feedbacku oraz oceny, które pozytywnie wpłyną na postawę i efektywność Twoich pracowników.
Okresowa ocena pracownicza potrafi być traumatycznym przeżyciem, zarówno dla przygotowującego ją kierownika lub menadżera, jak i osoby ocenianej – pracownika. Często kojarzona jest z przykrym obowiązkiem, który każda ze stron chce jak najszybciej “zrobić i zapomnieć”. Czynność ta kryje w sobie jedna wiele zalet, które niestety często nie są dostrzegane przez osoby najbardziej zainteresowane.
Dobrze przygotowana i przeprowadzona okresowa rozmowa oceniająca pozwala nie tylko na podsumowanie tego, co już było – dobrych, jak i tych negatywnych aspektów związanych z wykonywaną pracą. Dzięki niej, kierownik oraz podległy mu pracownik mogą wyciągać wnioski i na ich podstawie planować przyszłe kroki – zarówno te zmierzające do poprawy tego “co nie zadziałało”, jak i te związane z przyszłym rozwojem.
Chcesz wiedzieć, w jaki sposób przygotować się do rozmowy, aby odbywała się w bezpiecznej i przyjaznej atmosferze, a efekty Twojej oceny realnie wpłynęły na postawę Twoich pracowników?
Dla kogo?
Ze względu na swoją specyfikę, ten rodzaj szkolenia jest dla Ciebie, jeśli w swoje codziennej pracy pełnisz funkcje kierownicze, związane również z udzielaniem regularnego feedbacku, jak i dokonywaniem okresowej oceny pracy Twoich podwładnych.
Odbiorcami szkolenia mogą być:
- Prezesi lub Dyrektorzy
- Kierownicy działów
- Liderzy projektów
- Osoby nastawione na rozwój
- Właściciele firm jednoosobowych
Cele i korzyści:
Szkolenie to w kompleksowy sposób przygotuje Cię do dokonywania samej oceny, jak i przeprowadzania efektywnej rozmowy oceniającej pracę Twoich podwładnych. Dzięki niemu, krok po kroku przejdziesz przez cały proces związany z przygotowaniem się do tego procesu oraz zrealizowania go w taki sposób, aby był pozytywny dla obu stron.
W rezultacie Twojego uczestnictwa w szkoleniu dokonywania profesjonalnej oceny pracowniczej:
- Dowiesz się, czym jest ocena pracownicza, jak powinna wyglądać oraz jak się do niej przygotować.
Zapoznasz się z szerokim wachlarzem informacji niezbędnych do przeprowadzenia profesjonalnej rozmowy oceniającej wyniki pracownika, a także nauczysz się rozpoznawania podstawowych błędów percepcyjnych występujących przy ocenie jego pracy. - Zdobędziesz kompleksową wiedzę na temat efektywnego korzystania z narzędzi będących bazą do rzetelnej oceny pracowniczej.
Poznasz praktyczne techniki oraz narzędzia dokonywania oceny, a następnie nauczysz się wykorzystywania ich w codziennej pracy kierownika bądź menadżera. - Zbudujesz swój własny model oceny pracowniczej lub lepiej wykorzystasz ten, który już działa w Twojej firmie.
Poznasz techniki i metody pozwalające sprawnie przeprowadzić proces oceny pracownika.
Będziesz umiał rozpoznawać, wybierać i wykorzystywać podstawowe kryteria oceny, niezbędne do przeprowadzenia rozmów oceniających. Dzięki temu będziesz przygotowany zarówno na prowadzenie klasycznych rozmów, jak i radzenie sobie z tzw. sytuacjami kryzysowymi. - Będziesz wiedział, jak przeprowadzić skuteczną rozmowę oceniającą.
Nauczysz się procedury przeprowadzenia rozmowy oceniającej zgodnej ze wcześniej opracowanym schematem. Następnie, w oparciu o zaawansowane techniki komunikacyjne, zadbasz o udoskonalenie prowadzonych przez Ciebie rozmów.
Program
Szkolenie oceny pracowniczej to 7 dedykowanych modułów tematycznych, poruszających najważniejsze zagadnienia mające na celu dostarczyć Ci wiedzę oraz narzędzia, które z powodzeniem wprowadzisz do swojej organizacji.
- Procedura oceniania:
- Cele i zasady oceniania
- Ustalenie celów ocen systemowych
- Ustalenie osób podlegających ocenianiu
- Wybór metod i technik oceniania oraz kryteriów i wag
- Ustalenie osób dokonujących oceny w tym także samooceny pracownika
- Zapoznanie pracowników z systemem oceniania oraz przeszkolenia osób oceniających
- Kryteria oceny – przegląd i omówienia kryteriów:
- Kwalifikacyjne
- Ilość i jakość wykonanej pracy
- Terminowość wykonywanych zadań
- Wielkość osiągniętego zysku na pracownika
- Stopień realizacji powierzonych zadań
- Gotowość doskonalenia zawodowego
- Wytrwałość
- Lojalność
- Profesjonalizm w działaniu
- Stosunek do klientów, przełożonych i współpracowników, osobowościowe
- Techniki i narzędzia oceny:
- Ocena 1800, 3600, 5400
- Ranking
- Porównywanie parami
- Skale kwalifikacyjne
- Wydarzenia krytyczne
- Arkusz punktowy
- Poziom realizacji celów
- Analiza danych:
- Kumulacja ocen cząstkowych i scalenie ich według ustalonych reguł
- Weryfikacja oceny na podstawie rozmowy pracowniczej
- Zagrożenia w ocenianiu:
- Typowe błędy oceniającego m.in.:
- Brak obiektywizmu
- Fałszywa interpretacja zachowań pracownika
- Nadmierna pobłażliwość lub surowość
- Uśrednianie ocen
- Nieprawidłowości związane z niedopracowaniem celów, zasad i metod oceniania
- Brak konsekwencji w stosowaniu przyjętych kryteriów i zasad przebiegu oceny
- Brak akceptacji oceny przez pracowników
- Niespójny system ocen,
- Zaniechanie modyfikacji systemu ocen
- Rozmowa Oceniająca – struktura i przebieg
- 10 etapowa procedura rozmowy: przywitanie, zadbanie o warunki, odwołanie do celów rozmowy, autoanaliza pracownika, przedstawienie oceny, prośba o komentarz, ustalenie planu rozwojowego, podsumowanie oceny i ustaleń, dowartościowanie pracownika, pożegnanie
- Rozmowa Oceniająca – studium przypadków
- Rozmowa oceniająca z pracownikiem niedoceniającym siebie
- Rozmowa oceniająca z pracownikiem przeceniającym siebie
- Rozmowa oceniająca z pracownikiem nastawionym antagonistycznie
- Rozmowa oceniająca z pracownikiem lekceważącym ocenę
Metodyka
Szkolenie związane z rozwojem umiejętności dokonywania wartościowej oceny pracownika ma na celu przekazanie Ci pełnej wiedzy oraz umiejętności, które pozytywnie wpłyną na Twoje codzienne funkcjonowanie zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym.
Dlatego, nasze szkolenie dotyczące oceny pracownika cechuje:
- Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.
Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części:- Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
- Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
- Intuicyjne moduły szkoleniowe.
Zajęcia składają się z 5 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa - Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.
Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej. - Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
Ostatnie chwile szkolenia z rozmowy pracowniczej poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.
Jak możemy Tobie pomóc?
Śmiało! Skontaktuj się z nami!
Cennik ceny netto
Ocena Pracownika
Szkolenie zamknięte (firma, organizacja)-
Szkolenie 1 dniowe
-
Miejsce szkolenia: cała Polska
-
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Zamawiającego: sala szkoleniowa, nocleg oraz wyżywienie uczestników
-
Koszty Maestrium: dojazd, nocleg, wyżywienie trenera
Ocena Pracownika
Szkolenie otwarte (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 1 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Łódź
-
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Uczestnika: dojazd, lunch i ewentualny nocleg
-
Koszty Maestrium: sala szkoleniowa, przerwy kawowe
Ocena Pracownika
Szkolenie on-line (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 1 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Internet
-
Minimalna liczba uczestników: 10 osób
-
Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
-
Wymogi od Uczestnika: komputer ze sprawnym mikrofonem i kamerką, stabilne łącze internetowe