Pozyskaj umiejętność komunikacji z podwładnymi, która pozwoli Ci na jasne przekazywanie informacji, wyeliminuje brak zrozumienia, a zwłaszcza podniesie Waszą wspólną efektywność.
Rozmowa szefem zazwyczaj ma charakter negatywny – w większości kojarzony z przysłowiowym “dywanikiem”, na który wzywani są pracownicy w momencie, gdy coś akurat przeskrobią.
Dla pracowników staje się ona nieprzyjemnym obowiązkiem, który zazwyczaj kończy się wytykaniem ich błędów. Dla przełożonych z kolei – frustracją, wynikającą z tego, że podwładni nie wywiązują się ze swoich zadań.
Przyczyna takiego stanu rzeczy jak zwykle leży gdzieś pośrodku i najczęściej jej powodem jest brak odpowiedniej i stałej procedury komunikacji na linii szef – pracownik. Procedury, która pozwoliłaby na efektywne przeprowadzanie indywidualnych rozmów pracowniczych, nastawionych na właściwe przekazywanie wiedzy, wyjaśnianie wątpliwości, jak i umiejętne kształtowanie i argumentowanie swojego stanowiska. Procedury, która wreszcie, z groźnego szefa i wystraszonego pracownika uczyniłaby równych sobie partnerów.
A Ty jakim szefem chcesz być? Takim, do którego “strach podejść”? Czy takim, do którego pracownicy przychodzą z uśmiechem na twarzy?
Dla kogo?
To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli w swojej organizacji pełnisz funkcję kierowniczą, skupioną na zarządzaniu ludźmi, planowaniu i motywowaniu ich do pracy, a także posiadasz kompetencje do oceniania pracy swoich podwładnych.
Uczestnikami szkolenia dotyczącego rozmowy pracowniczej mogą być:
- Członkowie Zarządów i Dyrektorzy
- Menadżerowie i Kierownicy działów
- Liderzy projektów
- Brygadziści i sztygarzy
- Właściciele małych firm
Cele i korzyści:
Szkolenie to w całości koncentruje się na relacjach przełożonego z pracownikiem – dostarczając Ci kompleksowej wiedzy na temat sposobów codziennej i regularnej komunikacji.
To szkolenie dotyczące tego, jak rozmawiać z pracownikiem spowoduje, że:
- Poznasz skuteczny model prowadzenia bieżących rozmów z pracownikami.
Nauczysz się wykorzystywania sprawdzonego schematu rozmowy, który ułatwi Ci codzienną komunikację z Twoimi podwładnymi. Poznasz skuteczny algorytm prowadzenia rozmów z pracownikami o bieżących sprawach tak, aby były one krótkie, merytoryczne i konstruktywne. To sprawi, że nie tylko oszczędzisz czas oraz mnóstwo energii, ale przede wszystkim wypracujesz jasny i klarowny sposób komunikacji, który bez problemu będzie rozumiany przez Twoich podwładnych.
- Zbudujesz swój autorytet oraz wzmocnisz wizerunek lidera.
Zyskasz umiejętność wzbudzania naturalnego szacunku pośród podwładnych, którzy podczas Waszych codziennych rozmów przestaną widzieć w Tobie jedynie człowieka, który rozkazuje, a za to ujrzą osobę, której warto zaufać.
- Zyskasz techniki komunikacji, które dopasujesz do różnych sytuacji.
Nauczysz się szybkiego reagowania i dostosowywania postawy do bieżącego charakteru oraz tonu prowadzonej rozmowy. Przećwiczysz scenariusze rozmów, takich jak: współpraca, bierny opór, a nawet atak. Zwiększysz efektywność w asertywnym komunikowaniu Twoich potrzeb oraz oczekiwaniu pożądanych zmian, a także dowiesz się, jak umiejętnie wykorzystywać techniki interwencyjne w sytuacjach zagrażających przebiegowi rozmowy.
- Nauczysz się motywowania, wzmacniania oraz dowartościowywania Twoich pracowników.
Dowiesz się, w jaki sposób budować aktywną postawę inicjatywy podwładnych tak, aby nie tylko byli zaangażowani w swoją pracę, ale również brali czynny udział w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań lub działań zaradczych
Program
Program szkolenia został podzielony na 5 indywidualnych modułów tematycznych, pośród których każdy dostarcza odpowiednią część wiedzy na temat funkcjonowania, organizowania oraz egzekwowania relacji między szefem a pracownikiem.
- Założenia Podstawowe:
- Korzyści i zagrożenia z prowadzonych rozmów pracowniczych
- Najczęstsze błędy i braki w prowadzonych rozmowach z pracownikami
- Zasady i reguły profesjonalnego przeprowadzenia rozmowy pracowniczej
- Schemat Rozmowy Pracowniczej:
- Przywitanie pracownika
- Zbudowanie atmosfery
- Odwołanie do celów i zasad
- Przedstawienie sprawy
- Prośba o komentarz
- Poszukiwanie rozwiązań
- Wybór rozwiązania
- Podsumowanie ustaleń
- Dowartościowanie pracownika
- Pożegnanie pracownika
- Budzenie inicjatywy i odpowiedzialności:
- Pytania otwarte w poszukiwaniu informacji, parafrazowanie wypowiedzi,
- Technika wracania do meritum „Z treści na proces”
- Operowanie milczeniem
- Docenianie pomysłów i propozycji
- Koncertowanie uwagi pracownika na tym, co może zrobić od razu
- Techniki interwencyjne:
- „Stop! teraz ja mówię”
- „Odwołaj się do celu i zasad”
- „Odwołanie się do zaplecza”
- Rozmowy pracownicze wg scenariuszów:
- „Współpraca”
- „Bierny opór”
- „Atak”
Metodyka
Szkolenie z rozmowy pracowniczej dostarczy Ci kompleksowej wiedzy na temat definicji tego pojęcia, jak i zapewni skuteczne narzędzia i umiejętności niezbędne do wdrożenia dobrych praktyk w codzienne życie Twojego przedsiębiorstwa.
W związku z tym, nasze antystresowe szkolenie cechuje:
- Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.
Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części:- Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
- Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
- Intuicyjne moduły szkoleniowe.
Zajęcia składają się z 5 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa - Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.
Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej. - Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
Ostatnie chwile szkolenia z rozmowy pracowniczej poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.
Jak możemy Tobie pomóc?
Śmiało! Skontaktuj się z nami!
Cennik ceny netto
Rozmowa Pracownicza
Szkolenie zamknięte (firma, organizacja)-
Szkolenie 1 dniowe
-
Miejsce szkolenia: cała Polska
-
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Zamawiającego: sala szkoleniowa, nocleg oraz wyżywienie uczestników
-
Koszty Maestrium: dojazd, nocleg, wyżywienie trenera
Rozmowa Pracownicza
Szkolenie otwarte (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 1 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Łódź
-
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Uczestnika: dojazd, lunch i ewentualny nocleg
-
Koszty Maestrium: sala szkoleniowa, przerwy kawowe
Rozmowa Pracownicza
Szkolenie on-line (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 1 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Internet
-
Minimalna liczba uczestników: 10 osób
-
Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
-
Wymogi od Uczestnika: komputer ze sprawnym mikrofonem i kamerką, stabilne łącze internetowe