Zyskaj umiejętność skutecznego zarządzania procesami sprzedażowymi, dzięki którym zwiększysz efektywność i skuteczność swoich handlowców, a przede wszystkim Twoja firma zacznie zarabiać więcej.
Nadrzędnym celem każdego przedsiębiorstwa jest osiąganie zysków. Te, jak wiemy, nie biorą się znikąd, a żeby były możliwe – potrzebna jest sprzedaż.
Proces ten już dawno przestał być jedynie prostą transakcją polegającą na wymianie dobra (usługi bądź produktu) w zamian za pieniądze. Obecnie, w większości branż wymaga niestandardowego podejścia, umiejętności planowania, a przede wszystkim zarządzania.
Dzisiejsze zarządzanie sprzedażą ciągle mocno się zmienia – z na pozór zwykłej sztuki, przechodząc w stronę nauki. Ludzie, targety, narzędzia, a do tego setki wskaźników sprzedażowych. To wszystko pozostaje na głowach managerów sprzedaży, często jednocześnie pełniących role analityków, strategów, kierowników, motywatorów, a nawet trenerów! Osób, które bez odpowiedniego wsparcia (zarówno w metodologii zarządzania, jak i posiadanych narzędzi) nie są w stanie zadbać o uzyskiwanie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych.
Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdy spoglądamy w najnowsze badania mówiące o tym, że blisko 74% wskaźników sprzedażowych zarządzanych przez managerów sprzedaż – wcale bezpośrednio nie zależy od nich!
Chcesz poznać metody i narzędzia, które nie tylko ułatwią Ci funkcjonowanie w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, ale przede wszystkim pozwolą osiągać Twoje cele zawodowe?
Dla kogo?
Szkolenie to dedykowane jest zwłaszcza osobom na co dzień pracującym w zespołach odpowiedzialnych za sprzedaż. Jeżeli w swojej pracy nie tylko zarządzasz procesami sprzedażowymi, ale również aktywnie odpowiadasz za osiągane przez Twój zespół wyniki – to szkolenie jest także dla Ciebie.
W związku z tym, odbiorcami tego szkolenia z zarządzania sprzedażą powinni być:
- Członkowie Zarządów i Dyrektorzy
- Menadżerowie i Kierownicy działów
- Sprzedawcy i Handlowcy
- Właściciele firm jednoosobowych
- Osoby nastawione na rozwój
Cele i korzyści:
Szkolenie w sposób kompleksowy wyposaży Cię w wiedzę oraz umiejętności niezbędne do profesjonalnego zarządzania procesami sprzedażowymi odbywającymi się w Twojej organizacji.
Ukończenie tego szkolenia sprawi, że:
- Poznasz niezbędną teorię dotyczącą zarządzania sprzedażą.
Uświadomisz sobie, jak ważne role odgrywają wszystkie jej elementy, w skład których wchodzi m.in. analiza, planowanie, zarządzanie, motywowanie i rozwijanie. - Dowiesz się, jak planować cały proces sprzedażowy.
Poznasz sposoby budowania strategii dostosowanych do potrzeb handlowych Twojej firmy – w tym określania targetów, doboru narzędzi oraz planowania całego procesu sprzedażowego.
Nauczysz się także, w jaki sposób korygować cele oraz zamieniać je w konkretne zadania przypisywane określonym obszarom lub osobom. - Nauczysz się analizować.
Będziesz umiał przeprowadzać nawet najbardziej skomplikowane i wymagające analizy – wykorzystując do tego zarówno dostępne dane rynkowe, jak i informacje zbierane i przetwarzane przez Twoją firmę. - Zyskasz wiedzę, jak rozwijać i motywować swój zespół.
Uświadomisz sobie strategiczną rolę lidera zespołu sprzedażowego. Dodatkowo poznasz, a następnie wdrożysz sposoby oraz procedury wpływania na motywację i kompetencje Twoich handlowców, dzięki którym będziesz mógł rozwijać swój zespół oraz jego efektywność sprzedażową – zarówno w ujęciu krótko-, jak i długoterminowym. - Podniesiesz sprzedaż.
Wszystkie te elementy złożą się w jeden, najbardziej oczekiwany zarówno przez Ciebie, jak i całą Twoją firmę. Wzrost sprzedaży będący wynikiem doskonałego zarządzania zespołem oraz samymi procesami.
Program
Szkolenie dotyczące procesu zarządzania sprzedażą składa się z 5 modułów tematycznych, przeprowadzających Cię przez całą drogę związaną z poznaniem sprzedaży jako procesu, jej planowaniem, motywowaniem i premiowaniem, zarządzaniem zespołem, jak i dokonywaniem analiz, kontroli i oceny wyników.
- Zarządzanie sprzedażą jako proces:
- Strategia sprzedaży – jak powstaje strategia, fundamenty strategii, plany sprzedażowe
- Cztery funkcje menadżera sprzedaży – planowanie sprzedaży, organizacja pracą zespołu sprzedażowego, motywowanie sprzedawców i ocena sprzedaży i pracowników
- Planowanie sprzedaży:
- Przegląd wskaźników sprzedażowych i dostosowanie ich do planu
- Sprawdzenie wskaźników sprzedażowych pod kątem ich realnego wpływu
- Układanie wskaźników sprzedażowych w konkretne procesy sprzedaży
- Prezentacja strategii i planu sprzedażowego przed zespołem
- System motywacyjny i premiujący sprzedawców:
- Finansowy system motywacyjny:
- jak powinien wyglądać
- dylemat wysokości wynagrodzenia stałego od pensji
- relacja wynagrodzenia i prowizji do premii za wyniki
- pozycjonowanie wynagrodzeń względem branży i konkurencji
- Finansowy system motywacyjny:
- Kierowanie zespołem sprzedażowym:
- Określanie celów indywidualnych handlowca i kontraktowanie się na przyjęty model współpracy
- Rozmowa coachingowa w modelu GROW – prowadzenie rozmów podtrzymujących i motywujących zaangażowanie
- Charakterystyka stylów kierowniczych – styl autokratyczny, paternalistyczny, konsultatywny i demokratyczny, dopasowanie stylów do konkretnych sytuacji w zarządzaniu handlowcami
- Radzenie sobie z handlowcem „gwiazdą”, „wyjadaczem”, „kowbojem”, „marudą”
- Kontrola i monitoring sprzedaży i ocena pracy sprzedawców:
- Tworzenie wartościowych raportów sprzedażowych w systemie CRM – analiza i interpretacja wyników
- Spotkania monitorujące z handlowcami – rozmowa o charakterze dyscyplinującym, wspierającym, instruktażowym i delegującym
- Doskonalenie kompetencji sprzedażowych handlowców – układanie planu rozwojowego, wizyty z obserwacja uczestniczącą, coaching on the job
Metodyka
Szkolenie związane z zarządzaniem procesem sprzedaż ma na celu przekazanie Ci pełnej wiedzy oraz umiejętności, które pozytywnie wpłyną na Twoje codzienne funkcjonowanie zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym.
To szkolenie z zarządzania sprzedażą charakteryzuje:
- Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.
Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części:- Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
- Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
- Intuicyjne moduły szkoleniowe.
Zajęcia składają się z 5 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa - Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.
Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej. - Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
Ostatnie chwile szkolenia z rozmowy pracowniczej poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.
Jak możemy Tobie pomóc?
Śmiało! Skontaktuj się z nami!
Cennik ceny netto
Zarządzanie Sprzedażą
Szkolenie zamknięte (firma, organizacja)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: cała Polska
-
Maks. liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Zamawiającego: sala szkoleniowa, nocleg oraz wyżywienie uczestników
-
Koszty Maestrium: dojazd, nocleg, wyżywienie trenera
Zarządzanie Sprzedażą
Szkolenie otwarte (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Łódź
-
Maks. liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Uczestnika: dojazd, lunch i ewentualny nocleg
-
Koszty Maestrium: sala szkoleniowa, przerwy kawowe
Zarządzanie Sprzedażą
Szkolenie online (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Internet
-
Minimalna liczba uczestników: 10 osób
-
Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
-
Wymogi od Uczestnika: komputer ze sprawnym mikrofonem i kamerką, stabilne łącze internetowe