8. NAWYK – Stephen R. Covey

Najbardziej znana książka Stephena R. Covey’a to „7 nawyków skutecznego działania”. Po 15 latach od wydania światowego bestsellera, w 2004 roku na rynek trafia „8. nawyk”. W międzyczasie autor wydał jeszcze kilka równie świetnych pozycji, między innymi „7 nawyków skutecznej rodziny”, „Zasady skutecznego przywództwa” czy „Najpierw rzeczy najważniejsze”. Ten, kto czytał „7 nawyków skutecznego działania” pewnie zastanawia się, po co „8. nawyk”? Przecież pierwsza książka w pełni wyczerpała temat. Jednak świat i ludzie zmieniają się, dlatego trzeba nieustannie uczyć się, rozwijać i zmieniać podejście do otaczającej rzeczywistości. Covey o tym doskonale wie, dlatego w swojej nowej książce proponuje 8. nawyk, który doskonale odpowiada na nowe potrzeby.

Książka składa się z dwóch części: pierwsza „Znajdź własny głos” i druga „Inspiruj innych, by znaleźli swój głos”. Oprócz tego w książce znajdziemy odpowiedzi na dwadzieścia najczęściej zadawanych pytań związanych z nawykami oraz obszerny dodatek z przykładami i praktycznymi wskazówkami odnośnie przywództwa.

„8. nawyk” jest dla tych, którzy szukają swojej drogi w życiu. To książka dla tych, którzy być może mają poukładane życie, ale szukają w nim głębszego sensu i/lub czują, że nie wykorzystują w pełni swoich możliwości. Każdy z nas jest do czegoś stworzony i ma ogromny potencjał. Nie wszyscy jednak potrafią go dostrzec, a tym bardziej w pełni wykorzystać. Stephen R. Covey w „8. nawyku” pomaga nam wydobyć z siebie to, co najlepsze, a także zachęca, byśmy inspirowali innych do zmian.

Niewykorzystywanie w pełni swojego potencjału może budzić frustrację i tak się rzeczywiście dzieje. Na początku książki autor przytacza przykładowe wypowiedzi ludzi, z którymi w jakimś stopniu może się identyfikować każdy z nas: „Popadłem w rutynę”, „Czuję się wypalony i wyczerpany”, „Czuję w sobie pustkę”, „Nie jestem w stanie nic zmienić”. Covey, współpracując z różnymi osobami, mniejszymi firmami i korporacjami, zaobserwował, że w większości przypadków ludzie nie wykorzystują w pełni swoich możliwości. Autor przytacza badania, które zostały przeprowadzone wśród kilku firm różnych branż w USA. Wyniki tych badań pokazują, że tylko niewielki procent pracowników jest zadowolonych ze swojej pracy. Mało tego — wiele osób nie ufa swojej firmie i współpracownikom, nie do końca rozumie działanie firmy i widzi rozbieżność pomiędzy swoimi obowiązkami a celami firmy. Covey robi pewne porównanie — co by było, gdyby takie statystyki dotyczyły drużyny piłkarskiej? Wtedy oznaczałoby to, że tylko 4/11 zawodników wiedziałoby, do której bramki mają strzelać gola, tylko 2/11 zależałoby na strzeleniu gola, a dwóch kolejnych znałoby zasady gry… Nie wygląda to dobrze, prawda?

„8. nawyk” tak jak 7 poprzednich sprawdzi się nie tylko w zarządzaniu sobą, ale także w zarządzaniu rodziną czy firmą. Dogłębne poznanie siebie, celów firmy, w której się pracuje, budowanie zaufania wśród współpracowników, to podstawa do osiągania sukcesów.  Taką świadomością powinien wykazywać się skuteczny przywódca, by móc inspirować innych i nimi zarządzać.

Sprawdź pozostałe publikacje:

Jak możemy Tobie pomóc?

Śmiało! Skontaktuj się z nami!

Kontakt
  • ul. Białostocka 19/7
    93-355 Łódź
  • NIP: 946-213-45-21
    REGON:432267390
  • 501 022 688

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!