Zanim człowiek wynalazł pismo, komunikował się za pomocą prostych rysunków. Już człowiek pierwotny wykonywał malowidła na ścianach jaskiń. Z czasem rysunki zeszły na dalszy plan, a podstawową formą komunikacji niewerbalnej stało się pismo. I tak jest po dziś dzień. Większość ludzi woli pisać. Chociaż na co dzień nie mamy kontaktu z samą treścią. Przecież telewizja, internet, prasa, reklamy są bogate w różnorodne obrazy. Komunikując się za pomocą komputera czy smartfona także wzbogacamy nasze treści w obrazy, choćby w postaci prostych emotikon. Jednak niechętnie sięgamy po ołówek by coś narysować, a za pomocą rysunku możemy przekazać drugiej osobie więcej niż nam się wydaje.
Dan Roam to specjalista od myślenia wizualnego. Znany jest z serii książek na temat wykorzystywania rysunków w biznesie. W swojej książce „Wizualna strona biznesu” tłumaczy dlaczego na nowo powinniśmy docenić rysunek. Treść książki odnosi się głównie do biznesu, ale umiejętność myślenia wizualnego przyda nam się w każdej dziedzinie życia — w szkole, na studiach, w pracy, a nawet w domu. Wiele osób, kiedy tylko pomyśli, że miałaby coś przedstawić, wytłumaczyć zapomocą rysunku, odczuwa lęk. Wydaje nam się, że do rysowania potrzebujemy talentu lub opanowania jakichś wyjątkowo trudnych zasad. A wcale tak nie jest! Nie musisz mieć wyjątkowych zdolności artystycznych, by przedstawić coś w formie wizualnej.
Z książki „Wizualna strona biznesu” dowiemy się, jak wykorzystać rysunek w biznesie. Autor pokazuje, jak w prosty sposób przedstawiać swoje pomysły, wyrażać myśli czy tłumaczyć nawet najbardziej skomplikowane zagadnienia. Czasami trudno za pomocą słów wyrazić to, co myślimy. Wiele zagadnień nie da się w prosty sposób opisać. Same słowa mogą być niezrozumiałe dla naszych odbiorców. Wzbogacając słowo mówione czy pisane w rysunek, mamy większą szansę, by nasz przekaz został w pełni zrozumiany. Rysunek to potężne narzędzie w biznesie. Dzięki niemu możesz sprzedać dowolny produkt czy usługę. Obrazy mają większą moc od pisma. Jeden rysunek może wyrazić więcej niż tysiąc słów. W książce znajdziesz same konkretne wskazówki, dzięki czemu od razu będziesz mógł zacząć używać rysunku do osiągania swoich celów biznesowych.
Wiele osób nie docenia myślenia wizualnego, ale warto zmienić podejście. Jeśli chcesz sprawnie komunikować się nie tylko w biznesie, ale także poza nim, to książka Dana Roama „Wizualna strona biznesu” jest właśnie dla Ciebie. Dzięki niej poznasz proste techniki wizualnego wyrażania swoich myśli i przekonasz się, że twój lęk przed rysowaniem jest kompletnie nieuzasadniony. Po lekturze książki rysunek na stale zagości w twoim życiu. Nie będziesz już sobie wyobrażał, jak wcześniej mogłeś się komunikować bez wizualnego wsparcia.