Zdobądź umiejętności, dzięki którym podniesiesz efektywność swoich działań, a Twoi pracownicy zobaczą w Tobie prawdziwy autorytet.
Kierowanie zespołem to zadanie trudne, zarezerwowane dla osób lubiących wyzwania, a przede wszystkim potrafiących pracować z ludźmi. Działanie to wymaga brania odpowiedzialności nie tylko za siebie i swoje obowiązki, ale także odpowiadania za poczynania podległych sobie pracowników.
Efektywnego kierownika można poznać właśnie po jego pracownikach – tym, jaką postawę i wartości prezentują, jak angażują się w powierzane zadania, jakie wyniki osiągają, a także w jaki sposób odnoszą się do siebie nawzajem.
Dobry kierownik to osoba, której słuchają inni – posiadająca autorytet i szacunek pośród swoich pracowników. Umiejąca z nimi rozmawiać, wymagać, doceniać, jak również motywować. Dobry kierownik to także człowiek, dla którego liczą się wyniki i osiągnięcia podległych mu osób – stawiający zarówno na ich efektywność, jak i ciągły rozwój.
Chcesz stać się takim kierownikiem?
Dla kogo?
To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli w swojej organizacji pełnisz funkcję kierowniczą, skupioną na zarządzaniu ludźmi, planowaniu i motywowaniu ich do pracy, a także realnie odpowiadasz za wyniki swojego przedsiębiorstwa.
Uczestnikami szkolenia rozwijającego kompetencje kierownicze i managerskie mogą być:
- Menadżerowie i Kierownicy działów
- Liderzy zespołów
- Brygadziści i sztygarzy
- Właściciele małych firm
Cele i korzyści:
Szkolenie to ma na celu przekazanie Ci, jak istotne są Twoje umiejętności kierownicze, a także w jaki sposób Twoja wiedza, nastawienie oraz doświadczenie mogą wpływać zarówno na postawę całego zespołu, jak i osiągane przez niego rezultaty.
W wyniku odbycia tego szkolenia umiejętności managera:
- Uświadomisz sobie, czym różni się kierowanie od zarządzania.
Dowiesz się, jakie są istotne różnice oddzielające oba te podejścia, a także poznasz wieloaspektowe ujęcie kierowania pracownikami. Zrozumiesz, jak Twoje mocne i słabe strony mogą wpływać na styl kierowania innymi. - Nabędziesz, a następnie udoskonalisz techniki komunikacyjne.
Pozyskasz umiejętność posługiwania się sprawdzonymi metodami, które z powodzeniem wykorzystasz w swojej codziennej pracy kierownika. - Zostaniesz wyposażony w sprawdzone narzędzia udzielania feedbacku.
Dzięki czemu, Twoje zdolności komunikowania się z pracownikami i zespołem staną się jeszcze bardziej efektywne. Ponadto, będziesz mógł rozpoznawać dominujący temperament swoich pracowników, a przez to dopasowywać do nich najbardziej efektywny styl kierowania. - Zaprojektujesz i wdrożysz system wartości oraz zasad pracy.
Nauczysz się, jak w jasny i klarowny sposób kształtować, a następnie przekazywać zespołowi idee, których przestrzeganie nie tylko ułatwi działanie, ale także sprawi, że Wasza praca będzie znacznie przyjemniejsza. - Nauczysz się motywowania ludzi.
Dowiesz się, jak istotne jest wspieranie swoich pracowników, a przede wszystkim zdobędziesz techniki i narzędzia wspierające Cię w tym obszarze. To wszystko pozwoli Ci też na zwiększenie swojego autorytetu i uznania pośród współpracowników. - Udoskonalisz swoje umiejętności rozwiązywania problemów.
Z pomocą przyjdzie Ci zarówno praktyczna wiedza, jak i sprawdzone narzędzia, których wykorzystanie pozwoli Ci na radzenie sobie nawet z najbardziej stresującymi i problematycznymi sprawami rodzącymi się w Twojej firmie.
Program
Cały program szkolenia rozwijającego Twoje kompetencje kierownicze, został podzielony na 7 modułów, poruszających wszystkie kluczowe i najważniejsze kwestie. Każdy z modułów stanowi z kolei serię połączonych tematów, które pozwolą Ci na kompleksowe poznanie danego zagadnienia.
- Postawa kierownika:
- Funkcje kierownicze
- Trójkąt profesjonalizmu kierownika – wiedza, umiejętności, postawa
- Cechy profesjonalnego kierownika – co pomaga, a co przeszkadza w pełnieniu roli kierowniczej
- Różnice pomiędzy kierowaniem a zarządzaniem
- Style kierowania:
- Determinanty osobowościowe w kierowaniu
- Charakterystyka stylów kierowania – styl autokratyczny, paternalistyczny, konsultatywny i demokratyczny,
- Rozpoznanie i dopasowanie stylów do konkretnych sytuacji zawodowych
- Komunikacja w kierowaniu:
- Model komunikacji interpersonalnej
- Aktywne słuchanie – klucz do efektywnego porozumiewania się z pracownikami
- Bariery komunikacyjne w relacjach kierownik – pracownik
- Konstruktywna komunikacja – komunikaty typu JA
- Dopasowanie stylu komunikacji do temperamentu pracownika:
- Różnice i podobieństwa w komunikowaniu
- Reguły dopasowania stylu komunikacji we współpracy z pracownikiem cholerycznym, sangwinicznym, melancholijnym, flegmatycznym
- Motywowanie w kierowaniu:
- Potrzeby, wartości i interesy w motywowaniu – autoanaliza motywacji własnej i pracowników
- Narzędzia motywowania wygaszającego i wzmacniającego – zasady
- Krytyka jako instrument motywowania wygaszającego,
- Krytyka – schemat udzielania informacji zwrotnej
- Pochwała jako instrument motywowania wzmacniającego
- Pochwała – schemat i zasady udzielania jej
- Expose szefa
- Expose jako narzędzie budowania wiarygodności i autorytetu lidera
- Najczęstsze błędy w informowaniu pracowników o swoich oczekiwaniach
- Części składowe expose: wprowadzenie, preferencje, granice, podsumowanie”
- Expose do przejmowanego zespołu, Expose do nowego pracownika, Expose do byłych współpracowników
- Kiedy expose może być „ostrzem” przeciwko szefowi
- Rozwiązywanie problemów w zespole:
- Strategia Disneya – narzędzie poszukiwania rozwiązań w oparciu o trzy perspektywy oglądu sytuacji problemowej. Studium przypadku w aspekcie problemów organizacyjnych i pracowniczych w biznesie
- Metoda Sześciu Kapeluszy – Pokonywanie problemów z użyciem sześciu typów myślenia w grupie. Studium przypadku w aspekcie problemów produkcyjnych lub administracyjnych w biznesie
Metodyka
Sposób prowadzenia tego szkolenia, mającego na celu wspierać kompetencje kierownicze został dobrany tak, aby w maksymalnie krótkim czasie przekazać Ci wiedzę, którą praktycznie od razu będziesz mógł wdrożyć do swoich codziennych zadań kierownika.
Właśnie dlatego, nasze szkolenie umiejętności managerskich cechuje:
- Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.
Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części:
- Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
- Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
- Intuicyjne moduły szkoleniowe.
Zajęcia składają się z 7 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa.
- Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.
Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej.
- Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
Ostatnie chwile szkolenia umiejętności managerskich poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.
Jak możemy Tobie pomóc?
Śmiało! Skontaktuj się z nami!
Cennik ceny netto
Kompetencje Kierownicze
Szkolenie zamknięte (firma, organizacja)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: cała Polska
-
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Zamawiającego: sala szkoleniowa, nocleg oraz wyżywienie uczestników
-
Koszty Maestrium: dojazd, nocleg, wyżywienie trenera
Kompetencje Kierownicze
Szkolenie otwarte (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Łódź
-
Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Uczestnika: dojazd, lunch i ewentualny nocleg
-
Koszty Maestrium: sala szkoleniowa, przerwy kawowe
Kompetencje Kierownicze
Szkolenie on-line (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Internet
-
Minimalna liczba uczestników: 10 osób
-
Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
-
Wymogi od Uczestnika: komputer ze sprawnym mikrofonem i kamerką, stabilne łącze internetowe