Skorzystaj z naszych profesjonalnych szkoleń z rozwiązywania konfliktów w organizacji i dowiedz się, jak radzić sobie z konfliktami, aby gasić je w zarodku, a początkowe negatywne emocje – przekuwać w pełen sukces.
Konflikt jako element funkcjonowania firmy
Konflikt jest naturalnym zjawiskiem, który poza wzbudzeniem negatywnych, a czasami nawet destrukcyjnych emocji potrafi działać na korzyść firmy, jak i samych ludzi. Odpowiednie techniki przekierowania powstałej niezgodny i rozbieżności zdań w kierunku wspólnego celu, jakim jest dobro organizacji i jej rozwój.
Sztuką, która na to pozwala, jest przede wszystkim umiejętność poznania jego natury, cyklu rozwoju i tzw. eskalatorów. Te połączone ze znajomością stosowania technik mediacji i wychodzenia z konfliktu, nawet największy kryzys potrafią obrócić w coś pozytywnego – przynoszącego konstruktywne wnioski i przemyślenia.
Szkolenia z rozwiązywania konfliktów
Chcesz wiedzieć, w jaki sposób radzić sobie z tym nieodłącznym zjawiskiem wynikającym bezpośrednio ze współpracy z innymi ludźmi? Zapisz się na organizowane przez naszą firmę szkolenia z rozwiązywania konfliktów wewnątrz organizacji.
Dla kogo?
Ten rodzaj szkolenia połączonego z treningiem jest bardzo uniwersalny, w związku z czym przyda Ci się zawsze, jeśli w swojej codziennej pracy masz kontakt zarówno ze swoimi kontrahentami, jak i innymi współpracownikami. Naucz się jako mediator efektywnie rozpoznawać oraz kierować powstałą różnicą zdań w celu jej złagodzenia i wypracowania wspólnej drogi.
Odbiorcami szkolenia mogą być:
- Członkowie Zarządu i Dyrektorzy
- Menadżerowie i kierownicy działów
- Liderzy projektów
- Sprzedawcy i Handlowcy
- Doradcy i Konsultanci
Cele i korzyści:
Wynikiem szkolenia z rozwiązywania konfliktów będzie uzmysłowienie Ci, czym tak naprawdę może być konflikt, jak sobie z nim radzić, a przede wszystkim, co zrobić, aby jego skutki były pozytywne.
W rezultacie wzięcia udziału w szkoleniu z rozwiązywania konfliktów:
- Nabędziesz kompleksową wiedzę na temat konfliktu.
Uzmysłowisz sobie, że jest on naturalnym mechanizmem pojawiającym się regularnie w relacjach interpersonalnych, grupowych, jak i w samej organizacji. Dowiesz się także, jakie prawa nim rządzą. - Zyskasz sprawdzone techniki oraz narzędzia służące do rozwiązywania konfliktów.
Rozwiniesz, a następnie udoskonalisz umiejętności rozpoznawania, przebiegu i kontrolowania narastającego konfliktu oraz konstruktywnych metod jego minimalizowania.
Zastosujesz w praktyce techniki budowania porozumienia poprzez rozdzielanie interesów od stanowisk. - Dowiesz się, jak ważna jest rola mediatora.
Zrozumiesz mediacje i przećwiczysz rolę mediatora w konflikcie. To z kolej pozwoli Ci wykształcić w sobie postawę mediatora, czyli osoby widzącej konflikt z zewnątrz, bezstronnej i nastawionej na współpracę.
W efekcie, będziesz umiał skonfrontować racje obu stron bez bezpośredniego wchodzenia i angażowania się w trwający konflikt. - Nauczysz się skutecznego rozwiązywania konfliktów.
Zwiększysz szanse na zażegnanie dopiero rodzącego się konfliktu. A gdy już taki się przydarzy – istotnie podniesiesz swoją skuteczność w rozwiązywaniu konfliktów w zespołach, jak i między nimi.
Wiedza ta sprawi również, że zyskasz skuteczne narzędzia do obrony przed ewentualnym wciągnięciem w konflikt poprzez manipulacje.
Program
Program szkolenia związanego z umiejętnością rozwiązywania konfliktów to 6 dopasowanych modułów tematycznych, z których każdy porusza najważniejsze zagadnienia związane z sytuacjami konfliktowymi pojawiającymi się w firmie: sposobami ich identyfikacji, strategiami postępowania, jak i możliwościami zmierzającymi do ich rozwiązania.
- Istota sytuacji konfliktowej:
- Sześcioetapowy schemat procesu konfliktu
- Stanowisko a interes w konflikcie – niezmiernie ważne rozróżnienie
- Źródła konfliktów w organizacji
- Typy konfliktów
- Rozpoznawanie aspektu emocjonalnego, poznawczego i behawioralnego konfliktu
- Strategie postępowania w sytuacjach konfliktowych:
- Współpraca, konfrontacja, kompromis, unikanie i uleganie
- Silne i słabe strony każdej strategii
- W jakich okolicznościach konfliktu warto wybrać poszczególne strategie
- Wybrane sposoby rozwiązywania konfliktów w zespole:
- „Wspólne zadanie”
- „Dlaczego nie”
- „W cudzej skórze”
- „Lista życzeń”
- „Wady zalet – zalety wad”
- Ja w sytuacji konfliktowej:
- Bariery komunikacyjne – zwroty i wypowiedzi eskalujące konflikt
- Mój styl rozwiązywania konfliktów – kwestionariusz i autoanaliza
- Kierowanie sytuacją konfliktową:
- Zastosowanie mediacji kierowniczej w konflikcie
- Zastosowanie zasad i reguł zapobiegania konfliktom
- Gra symulująca konflikt „Kontrowersyjny Biznes”
- Symulacja sytuacji konfliktowej mieszkańców małej miejscowości
Metodyka
Szkolenie dotyczące zarządzania i radzenia sobie z konfliktami ma na celu przekazanie Ci pełnej wiedzy oraz umiejętności, które pozytywnie wpłyną na Twoje codzienne funkcjonowanie zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym.
Dlatego, nasze szkolenie dotyczące oceny pracownika cechuje:
- Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.
Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części:- Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
- Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
- Intuicyjne moduły szkoleniowe.
Zajęcia składają się z 5 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa - Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.
Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej. - Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
Ostatnie chwile szkolenia z rozmowy pracowniczej poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.
Jak możemy Tobie pomóc?
Śmiało! Skontaktuj się z nami!
Cennik ceny netto
Rozwiązywanie Konfliktów
Szkolenie zamknięte (firma, organizacja)-
Szkolenie 1 dniowe
-
Miejsce szkolenia: cała Polska
-
Maks. liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Zamawiającego: sala szkoleniowa, nocleg oraz wyżywienie uczestników
-
Koszty Maestrium: dojazd, nocleg, wyżywienie trenera
Rozwiązywanie Konfliktów
Szkolenie otwarte (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 1 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Łódź
-
Maks. liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Uczestnika: dojazd, lunch i ewentualny nocleg
-
Koszty Maestrium: sala szkoleniowa, przerwy kawowe
Rozwiązywanie Konfliktów
Szkolenie online (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 1 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Internet
-
Minimalna liczba uczestników: 10 osób
-
Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
-
Wymogi od Uczestnika: komputer ze sprawnym mikrofonem i kamerką, stabilne łącze internetowe