Zdobądź wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci na skuteczne rozwiązywanie nawet najbardziej skomplikowanych problemów pojawiających się w Twojej organizacji.
Grupowe rozwiązywanie problemów w firmie
Występowanie problemów jest nieodzownym elementem każdej organizacji, która stawia na rozwój. Problemy nie są niczym złym, jeśli pojawiają się w wyniku dyskusji, debat, negocjacji oraz innych prac projektowych. Problem pojawia się dopiero wtedy, gdy dana firma nie potrafi sobie z nimi poradzić – wyciągając to, co najlepsze, a następnie je rozwiązując.
Narzędzia rozwiązywania problemów
Rozwiązywane problemy prowadzą do rozwoju, te które zostają – wręcz odwrotnie, wprowadzają do firmy negatywne emocje, niezdrową rywalizację, chaos, a nawet zazdrość. Prawdziwą sztuką wcale nie jest unikanie problemów, a posiadanie umiejętność skutecznego radzenia sobie z nimi.
Chcesz umieć zażegnywać każdy problem, a na pozór wynikające z niego porażki przekuwać w sukces? Wybierz nasze szkolenia z rozwiązywania problemów w organizacji!
Dla kogo?
Głównymi odbiorcami tego szkolenia są wszystkie osoby, których codzienna praca polega na zwiększonym wysiłku umysłowym oraz koncepcyjnym. Jeżeli do Twoich obowiązków należy m.in. mierzenie się z problemami natury technicznej, organizacyjnej lub po prostu międzyludzkiej – szkolenie z „problem solving” z rozwiązywania problemów jest dla Ciebie.
Odbiorcy szkolenia z rozwiązywania problemów to:
- Członkowie zarządu
- Menadżerowie i Kierownicy działów
- Inżynierowie produkcji
- Pracownicy administracyjni i produkcyjni
- Właściciele małych firm
Cele i korzyści:
Szkolenie z rozwiązywania problemów wyposaży Cię w wiedzę oraz umiejętności, które z powodzeniem wykorzystasz do rozwiązywania problemów pojawiających oraz rozwijających się w Twojej organizacji. Poza nimi otrzymasz również skuteczne narzędzia, jak i techniki, dzięki którym nawet najtrudniejsze zagadnienia nie będą stanowiły dla Ciebie bariery nie do przejścia.
Ukończenie tego szkolenia sprawi, że:
- Poznasz aż 6 sprawdzonych narzędzi służących do rozwiązywania problemów w biznesie.
Otrzymasz gotowe narzędzia, które praktycznie natychmiast będziesz mógł wykorzystać w swojej pracy zawodowej. Przekonasz się m.in. o niezwykłej skuteczności stosowania karteczek samoprzylepnych, burzy mózgów czy otwartych dyskusji, odbywających się podczas warsztatów, zebrań i narad.
- Nauczysz się rozwiązywania problemów za pomocą pracy grupowej.
Docenisz, jak ogromną wartość niesie za sobą działanie z innymi współpracownikami – w tym wysłuchiwanie ich opinii czy zapoznawanie się z ich pomysłami na podejście do danego problemu. Odkryjesz znaczenie mądrości zbiorowej, a także poznasz metodę zespołowego rozwiązywania nawet najtrudniejszych zagadnień.
- Zdobędziesz umiejętność oceniania trafności podejmowanych decyzji.
Proces ten ułatwi Ci zapoznanie się oraz doskonalenie technik i metod rozwiązywania problemów na poziomie analitycznym oraz kreatywnym. Dzięki temu, będziesz w stanie dużo szybciej i sprawniej weryfikować wypracowane rozwiązania, a tym samym decydować, czy ich rezultat będzie zadowalający.
Program
Szkolenie z rozwiązywania problemów to 8 modułów tematycznych, spośród których każdy ma za zadanie przeprowadzić Cię przez cały proces związany z rozpoznaniem problemów, ich diagnozą oraz finalnym rozwiązaniem.
- Proces rozwiązywania problemów:
- Cztery powszechne przeszkody w rozwiązywaniu problemów
- Etapy rozwiązywania problemów
- Algorytmy i heurystyki w pokonywaniu problemów
- Proces grupowy w rozwiązywaniu problemów:
- Forming – zespół w okresie chaosu i niepewności;
- Storming – zespół w okresie konfliktu;
- Norming – zespół staje się jednością;
- Performing – zespół zaczyna konstruktywnie działać.
- Grupowe myślenie – wady i zalety grupowego podejmowania decyzji
- Zalety grupowego rozwiązywania problemów
- Wady grupowego rozwiązania problemów
- Powszechne następstwa grupowego myślenia i działania
- Praca z karteczkami samoprzylepnymi podczas sesji problemowej:
- Zasady zapisu na karteczkach
- Podstawowe zestawy i układy karteczek – listy, sekwencje, zbiory, tabele, macierze, siatki, schematy i wykresy
- Zarządzanie informacją z karteczek – generowanie, identyfikowanie, kategoryzowanie, selekcjonowanie
- Narzędzia rozwiązywania problemów cz. 1 – generowanie pomysłów:
- Sieć Osiągnięć – generowanie metod, rozwiązań i pomysłów na pokonanie jednego problemu
- Matryca Zmian – wstępne rozwiązania problemów technicznych organizacyjnych i rozwojowych
- Lista Osborn’a – poszukiwanie rozwiązań poprzez modyfikację cech i właściwości
- Narzędzia rozwiązywania problemów cz. 2 – analiza problemów:
- Diagram Ishikawy – poszukiwanie potencjalnych przyczyn zaistniałego problemu
- Macierz Zależności – poszukiwanie najważniejszych praprzyczyn problemu
- Drzewo Problemów – mapowanie przyczyn i objawów problemów
- Narzędzia rozwiązywania problemów cz. 3 – wizualizacja sytuacji problemowej:
- Diagram Vienna – poszukiwanie „złotego środka” w rozwiązaniach
- Kręgi Wpływu i Kontroli – mapowanie czynników utrudniających realizację celów
- Radar Percepcji – porównanie ocen i oczekiwań analizowanej sprawy
- Narzędzia rozwiązywania problemów cz. 4 – przełamywanie schematów:
- Odwrócone Myślenie – poszukiwanie rozwiązań poprzez prowokację
- Chińska Encyklopedia – zmiana percepcji w postrzeganiu kategorii i cech
- Analiza Morofologiczna – poszukiwanie nowych wersji, odmian, typów i właściwości rozwiązań
- Radar Narzędzia rozwiązywania problemów cz. 5 – wybór i ocena pomysłów:
- Best of the Best – wybór rozwiązania z sześciu najlepszych
- Siatka Rozwiązań – mapowanie rozwiązań pod kątem dwóch kryteriów
- Arkusz Decyzyjny – ocena i wybór rozwiązania z użyciem priorytetów
Metodyka
Szkolenie związane z rozwiązywaniem problemów ma na celu przekazanie Ci pełnej wiedzy oraz umiejętności, które pozytywnie wpłyną na Twoje codzienne funkcjonowanie zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym.
To szkolenie z rozwiązywania problemów charakteryzuje:
- Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.
Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części:- Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
- Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
- Intuicyjne moduły szkoleniowe.
Zajęcia składają się z 5 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa - Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.
Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej. - Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
Ostatnie chwile szkolenia z rozmowy pracowniczej poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.
Jak możemy Tobie pomóc?
Śmiało! Skontaktuj się z nami!
Cennik ceny netto
Rozwiązywanie Problemów
Szkolenie zamknięte (firma, organizacja)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: cała Polska
-
Maks. liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Zamawiającego: sala szkoleniowa, nocleg oraz wyżywienie uczestników
-
Koszty Maestrium: dojazd, nocleg, wyżywienie trenera
Rozwiązywanie Problemów
Szkolenie otwarte (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Łódź
-
Maks. liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Uczestnika: dojazd, lunch i ewentualny nocleg
-
Koszty Maestrium: sala szkoleniowa, przerwy kawowe
Rozwiązywanie Problemów
Szkolenie online (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Internet
-
Minimalna liczba uczestników: 10 osób
-
Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
-
Wymogi od Uczestnika: komputer ze sprawnym mikrofonem i kamerką, stabilne łącze internetowe