Naucz się przekonywania innych do swoich racji, stawiania na swoim i osiągania zamierzonych celów – nawet, gdy początkowo stoisz na przegranej pozycji.
Negocjacje towarzyszą nam każdego dnia – w rozmowach z bliskimi, z przełożonymi czy współpracownikami. Jednak obszarem, w którym umiejętność ich prowadzenia przydaje się szczególnie jest relacja na linii sprzedawca – klient.
Powodzenie biznesu w dużej mierze zależy od umiejętnego prowadzenia negocjacji handlowych. Negocjacji, które pozwalają osiągać to, czego się chce, a w dodatku przy aprobacie drugiej strony.
Pragniesz zdobyć wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci na prowadzenie skutecznych negocjacji i załatwianie spraw dokładnie tak, jak tego chcesz?
Dla kogo?
Szkolenie związane z rozwojem kompetencji w kierunku zarządzania projektami jest dla Ciebie, jeśli obszary, którymi zajmujesz się w swojej codziennej pracy aktywnie odpowiadają za postęp określonych zadań, realizację projektów lub mierzenie się ze skomplikowanymi wyzwaniami stawianymi przez Twoje przedsiębiorstwo.
Dzięki temu, odbiorcami szkolenia mogą być:
- Członkowie Zarządów i Dyrektorzy
- Menadżerowie i Kierownicy działów
- Sprzedawcy i Handlowcy
- Właściciele firm jednoosobowych
- Osoby nastawione na rozwój
Cele i korzyści:
To szkolenie z negocjacji ma formę intensywnego treningu wypełnionego praktycznymi zadaniami, symulacjami oraz ćwiczeniami, z których każde ma zbudować, a następnie wzmocnić Twoje umiejętności prowadzenia nawet najtrudniejszych negocjacji handlowych.
Co bardzo istotne – w całości odnosi się ono do polskich realiów biznesowych, dzięki czemu wiedza, którą na nim pozyskasz, praktycznie natychmiast będzie mogła zostać wykorzystana przez Ciebie w praktyce.
Dzięki temu szkoleniu z negocjacji:
- Poznasz podstawowe mechanizmy wpływające na proces negocjacji.
Dowiesz się, czym jest negocjacja oraz jak powinien wyglądać jej przebieg, aby dla obu stron kończyła się pozytywnym rezultatem. - Nauczysz się odpowiedniego przygotowania do odbywania negocjacji.
W tym obszarze dowiesz się, w jaki sposób przygotować się do tego procesu zarówno od strony emocjonalnej, jak i merytorycznej. O jakie aspekty swojej psychiki i nastawienia zadbać oraz jakie argumenty, materiały oraz informacje będą Ci potrzebne, aby negocjacje zakończyły się tak, jak tego chcesz. - Zdobędziesz wiedzę na temat sprawdzonych technik oraz strategii negocjacyjnych.
Najpierw posiądziesz wiedzę i umiejętności związane ze stosowaniem określonych technik w negocjacjach handlowych.
W kolejnym kroku natomiast zwiększysz swoją biegłość oraz elastyczność w ich dostosowywaniu do określonych sytuacji biznesowych, jak i temperamentów Twoich rozmówców. To z kolei pozwoli Ci na jeszcze lepsze wykorzystanie Twojego osobistego potencjału, a także własnej siły negacyjnej. - Dowiesz się, jak osiągać porozumienie oraz uodpornisz się na manipulację.
Nauczysz się umiejętnego wychodzenia z sytuacji kryzysowych oraz wypracowywania zgody nawet wówczas, gdy osiągnięcie kompromisu wydaje się nierealne. - Na koniec poznasz najczęstsze zagrywki manipulacyjne wraz ze sposobami skutecznego radzenia sobie z nimi.
Program
W skład programu szkolenia z negocjacji wchodzi 5 dopasowanych modułów tematycznych, które krok po kroku pozwolą Ci poznać, to zagadnienie, a także nauczyć się praktyk negocjacyjnych, które w powodzeniem wcielisz do swojego zawodowego życia.
- Wprowadzenie do negocjacji:
- Definicja, proces, mechanizmy, wymiary, poziomy, cele i podejścia
- Style negocjacji: miękki, twardy i integratywny
- BATNA i WATNA – określenie najlepszych i najgorszych alternatyw do negocjowanego porozumienia
- Etapy negocjacji:
- Przygotowanie
- Poznanie drugiej strony
- Opracowanie i analiza możliwych scenariuszy
- Przygotowanie planu działania
- Opracowanie argumentów
- Zdobywanie wiedzy o rozmówcach
- Rozpoczęcie
- Prezentacja oferty
- Negocjowanie właściwe
- Argumentowanie
- Ustępowanie
- Zakończenie
- Zawarcie porozumienia / kontraktu
- Przygotowanie
- Wymiar merytoryczny negocjacji – parametry negocjacyjne:
- Cena
- Marża
- Termin płatności
- Czas dostawy
- Warunki realizacji
- Ustępstwa w negocjacjach – zasady, rodzaje:
- Planowanie ustępstw
- Reagowanie na ustępstwa drugiej strony negocjacji
- Polityka ustępstw na koniec negocjacji
- Elementy psychologiczne ustępowania w negocjacjach
- Manipulacje i chwyty w negocjacjach:
- Rozpoznawanie manipulacji,
- Rodzaje manipulacji: przez samooceną i emocje, manipulacje czasem, informacją i miejscem
- Zasady przeciwstawiania się manipulacjom
- Brudne chwyty – obrona przed manipulacją w negocjacjach:
- Fałszywe ustępstwo
- Uszczknę coś na koniec
- Ostatnie propozycje
- Mocne uderzenie
- Drzwiami w twarz
- Niska piłka
Metodyka
Szkolenie z negocjacji ma na celu przekazanie Ci gruntownej wiedzy na temat ich definicji, jak i skutecznego prowadzenia rozmów handlowych, nawet z najbardziej wymagającymi kontrahentami.
Dlatego, nasze szkolenie z negocjacji cechuje:
- Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.
Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części:- Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
- Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
- Intuicyjne moduły szkoleniowe.
Zajęcia składają się z 5 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa - Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.
Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej. - Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
Ostatnie chwile szkolenia z rozmowy pracowniczej poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.
Jak możemy Tobie pomóc?
Śmiało! Skontaktuj się z nami!
Cennik ceny netto
Negocjacje Handlowe
Szkolenie zamknięte (firma, organizacja)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: cała Polska
-
Maks. liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Zamawiającego: sala szkoleniowa, nocleg oraz wyżywienie uczestników
-
Koszty Maestrium: dojazd, nocleg, wyżywienie trenera
Negocjacje Handlowe
Szkolenie otwarte (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Łódź
-
Maks. liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Uczestnika: dojazd, lunch i ewentualny nocleg
-
Koszty Maestrium: sala szkoleniowa, przerwy kawowe
Negocjacje Handlowe
Szkolenie online (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Internet
-
Minimalna liczba uczestników: 10 osób
-
Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
-
Wymogi od Uczestnika: komputer ze sprawnym mikrofonem i kamerką, stabilne łącze internetowe