Biorąc udział w naszych szkoleniach z asertywności w pracy, posiądziesz wiedzę i umiejętności, które ułatwią Ci wyrażanie własnej opinii, budowanie relacji, a przede wszystkim codzienną pracę z innymi ludźmi.
Czym jest asertywność w pracy?
Asertywna postawa w pracy nie wiąże się jedynie z umiejętnością mówienia „NIE!”. Asertywność to cały zbiór kompetencji emocjonalno-społecznych, których posiadanie oraz umiejętne wykorzystywanie pozwala na poprawienie relacji zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Przede wszystkim asertywność to umiejętność bezpośredniego wyrażania własnych poglądów, uczuć i postaw. Właściwe jej wykorzystanie wymaga gotowości do zrozumienia potrzeb innych oraz szacunku dla ich praw.
Kim jest osoba asertywna w pracy?
Osoba asertywna dynamicznie dostosowuje się do bieżących sytuacji – wybierając do nich najbardziej adekwatny sposób reagowania. Potrafi stanowczo wyrażać zdanie i opinię, nie raniąc przy tym innych. Umie walczyć o swoje racje, a jednocześnie nie zrażać się negatywnymi komentarzami czy słowami krytyki. Chcesz stać się osobą asertywną zarówno w pracy jak i na co dzień?
Szkolenie z asertywności w pracy
Zapisz się na nasze profesjonalne szkolenia z asertywności w pracy i zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętności, które pomogą Ci lepiej odnaleźć się w trudnych sytuacjach w pracy oraz zwiększysz poczucie własnej wartości i skuteczności, poprawiając jednocześnie swoje relacje, przede wszystkim na gruncie zawodowym.
Dla kogo?
To szkolenie z asertywności w pracy przyda Ci się, zwłaszcza jeśli Twoja praca wymaga od Ciebie częstych oraz długotrwałych kontaktów z innymi ludźmi. Bez względu na to, jaką rolę pełnisz w swojej organizacji.
Dlatego, uczestnikami treningu asertywności mogą być osoby, takie jak:
- Menadżerowie i kierownicy działów
- Specjaliści
- Sprzedawcy i Handlowcy
- Pracownicy produkcyjni i administracyjni
- Właściciele firm jednoosobowych
Cele i korzyści:
Uczestnictwo w szkoleniu z asertywności w pracy da Ci konkretne rezultaty w postaci wiedzy oraz umiejętności, które z powodzeniem wykorzystasz na wielu płaszczyznach swojego życia. Zawodowo, podnosząc tym samym jakość relacji służbowych, a co za tym idzie – samej pracy. Prywatnie, dbając o stosunki ze swoimi bliskimi – zarówno rodziną, jak i przyjaciółmi.
- Dowiesz się, czym tak naprawdę charakteryzuje się asertywna postawa.
Poznasz pełną definicję tego pojęcia – w tym jej rodzaje i obszary stosowania. Taka wiedza sprawi, że dogłębnie poznasz to zagadnienie, a przede wszystkim dowiesz się tego, czym asertywność z pewnością nie jest. - Pozyskasz kompleksową wiedzę na temat asertywnej komunikacji.
Poznasz prawa, jakimi rządzi się asertywność. Zapoznasz się z wartościowymi informacjami dotyczącymi komunikacji opartej na wzajemnym szacunku. Ten krok nauczy Cię także, jak być asertywnym, jednocześnie w pełni respektując prawa i zdanie innych osób. - Poznasz skuteczne procedury i techniki stosowania asertywności.
Zdobędziesz umiejętność wykorzystywania postawy asertywnej w konkretnych sytuacjach prywatnych oraz zawodowych. To z kolei zwiększy Twoją skuteczności w radzeniu sobie z destrukcyjną formą krytyki i manipulacji. - Nauczysz się stosowania asertywności w życiu codziennym.
Nauczysz się stanowczego wyrażania własnych opinii i dążenia do realizacji swoich postanowień. Dowiesz się także, jak umiejętnie wykorzystać informacje zwrotne (zarówno negatywne słowa krytyki i płynące pochwały). To wszystko pozwoli Ci na wprowadzenie otwartości do Twojej codziennej komunikacji – zarówno tej służbowej, jak i prywatnej. - Wykształcisz swoją własną asertywną postawę.
Ostatnim krokiem będzie stworzenie Twojego indywidualnego modelu asertywności, czyli zbioru postaw i działań, którymi będziesz posługiwał się w pełni naturalnie. Zwiększysz tym samym poczucie własnej skuteczności, a Twoje relacje zarówno na gruncie prywatnym, jak i zawodowym, wejdą na zupełnie innym poziom.
Program
Program szkolenia z asertywności został podzielony na 9 modułów, w których skład wchodzą wykłady, treningi oraz warsztaty. Taki podział pozwoli Ci na dokładne poznanie zagadnienia, jakim jest asertywność, jej “przećwiczenie” w praktyce, a przede wszystkim – wdrożenie nabytych umiejętności do codziennego życia.
- Wprowadzenie do szkolenia z asertywności
- Asertywność – co, to takiego?
- Korzyści z bycia asertywnym.
- Ja i asertywność – kwestionariusz:
- Postawa asertywna
- Postawa uległa
- Postawa agresywna
- Postawa manipulacyjna
- Umiejscowienie siebie na skali asertywności
- Prawa asertywności
- Omówienie 10 praw asertywności
- Komunikacja w asertywności:
- Model Pętli Komunikacyjnej
- Podstawowe techniki aktywnego słuchania (pytania otwarte, klaryfikacja, parafrazowanie)
- 12 barier komunikacyjnych
- Zasady udzielania informacji zwrotnej, komunikaty typu TY i JA
- Techniki asertywnej obrony:
- Zamglanie – radzenie sobie z zaczepkami i zarzutami
- Odmawianie – asertywna odmowa wykonania próśb
- Chwila na oddech – odroczenie w podejmowaniu decyzji
- Przywołanie zaplecza – przejmowanie kontroli nad swoim zachowanie w trudnej sytuacji
- Przyjmowanie krytyki – przejmowanie kontroli nad krytyką
- Demaskowanie aluzji – odpieranie ukrytej manipulacji
- Techniki asertywnej ekspresji:
- Udzielanie pochwały – konstruktywne wzmacnianie pożądanych zachowań
- Udzielanie krytyki – konstruktywne wygaszanie niepożądanych zachowań
- OWPS – asertywne informowanie o swoich oczekiwaniach
- Z treści na proces – świadoma praca na dwóch wymiarach spotkań
- Wyrażanie próśb i życzeń – asertywne informowanie o swoich potrzebach
- Studium przypadków:
- Radzenie sobie z szefem, pracownikami i podwładnymi
- Radzenie sobie z roszczeniowymi klientami
- Radzenie sobie z dziećmi
- Radzenie sobie z partnerami, małżonkami i przyjaciółmi
Metodyka
Metodyka prowadzenia tego szkolenia z asertywności, została zaprojektowana w taki sposób, aby dostarczyć Ci maksymalną ilość wiedzy, którą natychmiast będziesz mógł wdrożyć w życie.
W związku z tym, trening asertywności wyróżnia:
- Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.
Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części:- Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
- Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
- Intuicyjne moduły szkoleniowe.
Zajęcia składają się z 5 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa - Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.
Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej. - Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
Ostatnie chwile szkolenia z rozmowy pracowniczej poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.
Jak możemy Tobie pomóc?
Śmiało! Skontaktuj się z nami!
Cennik ceny netto
Asertywność w Pracy
Szkolenie zamknięte (firma, organizacja)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: cała Polska
-
Maks. liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Zamawiającego: sala szkoleniowa, nocleg oraz wyżywienie uczestników
-
Koszty Maestrium: dojazd, nocleg, wyżywienie trenera
Asertywność w Pracy
Szkolenie otwarte (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Łódź
-
Maks. liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Uczestnika: dojazd, lunch i ewentualny nocleg
-
Koszty Maestrium: sala szkoleniowa, przerwy kawowe
Asertywność w Pracy
Szkolenie on-line (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 2 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Internet
-
Minimalna liczba uczestników: 10 osób
-
Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
-
Wymogi od Uczestnika: komputer ze sprawnym mikrofonem i kamerką, stabilne łącze internetowe