Poznaj zasady, które pozwolą Ci na sprawne funkcjonowanie w biznesie oraz osiąganie celów, na których Ci zależy.
Etykieta w biznesie jest szerokim zagadnieniem, z którego egzekucją większość polskich przedsiębiorców ma jeszcze duży problem. Sposób ubioru adekwatnego do okazji, eleganckiego zachowania się, a nawet profesjonalnej wymiany wizytówek. Każdy z tych elementów, w zależności od umiejętności jego zastosowania, może wpłynąć pozytywnie na nawiązanie relacji lub zgoła inaczej – pogrążyć nawet najlepiej zapowiadającą się współpracę.
Chcesz wiedzieć, jak postępować, aby swoim wizerunkiem, sposobem zachowania oraz ogólną prezentacją przekonywać do siebie współpracowników i kontrahentów?
Dla kogo?
Szkolenie to kierujemy do osób, których codzienne obowiązki związane są z reprezentowaniem firmy wewnątrz, jak i na zewnątrz. Dlatego, jeśli w swojej pracy odbywasz regularne spotkania z przełożonymi, inwestorami, pracownikami, jak i partnerami biznesowymi spoza firmy – to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.
Odbiorcami szkolenia z etykiety w biznesie mogą być:
- Członkowie Zarządów i Dyrektorzy
- Menadżerowie i kierownicy działów
- Asystenci i sekretarki
- Doradcy i Konsultanci
- Właściciele firm jednoosobowych
Cele i korzyści:
Szkolenie przeprowadzi Cię przez wszystkie najważniejsze zasady etykiety biznesowej. Dzięki niemu poznasz nie tylko teorię, ale nauczysz się w jaki sposób wykorzystać ją w praktyce tak, aby aktywnie wspierała budowanie Twojej pozycji biznesowej, a tym samym – osiąganie konkretnych celów.
Ukończenie szkolenia z etykiety w biznesie sprawi, że:
- Poznasz zasady etykiety i protokołu biznesowego.
Zdobędziesz nową, a także poszerzysz już posiadaną wiedzę na temat zasad, reguł i kanonów zachowania się w różnych sytuacjach o charakterze publicznym i uroczystym. W tym: - Nauczysz się profesjonalnej autoprezentacji, doboru stroju oraz adekwatnych akcesoriów.
- Rozszerzysz i utrwalisz wiadomości dotyczące zachowania dobrych manier z zakresu etykiety przy stole.
- Przekonasz się, jak ważne są szczegóły i kanony odnoszące się do Twojego codziennego, jak i reprezentacyjnego ubioru.
- Zwiększysz swoją ogólną pewność siebie.
Zyskasz swobodę i elastyczność w zakresie powitania, tytułowania i obsługiwania, co przełoży się również na wzmocnienie Twojej marki osobistej w oczach innych. - Zadbasz o swój wizerunek.
Zwiększysz świadomość jak kształtować swój profesjonalny wizerunek biznesowy. Udoskonalisz umiejętności interpersonalne, wpływając tym samym na podniesienie swojego wizerunku osobistego w kontaktach służbowych.
W rezultacie – będziesz swobodnie i profesjonalnie zachowywać się podczas oficjalnych przyjęć i uroczystości jako gość i gospodarz.
Program
W skład szkolenia z etykiety biznesowej wchodzą 4 dedykowane moduły tematyczne, odpowiedzialne za poruszenie najważniejszych kwestii związanych z zachowaniem w różnych sytuacjach biznesowych.
- Etykieta w biznesie:
- Normy regulujące postępowanie, normy w etykiecie biznesowej
- Kreowanie świadome efektu pierwszego wrażenia
- Zachowanie czy wygląd – co jest ważniejsze w sytuacjach służbowych?
- Kanony etykiety biznesu w Języku Ciała: uścisk dłoni, postawa ciała, gestykulacja, intonacja głosu, kontakt wzrokowy, dystans, zapach
- Etykieta ubioru – dress code:
- Wizerunek osobisty kreowany strojem – kanony i współczesne zasady dress codu w biznesie i dyplomacji
- Charakterystyka ubiorów – ubiór w stylu: casual, bizness casual, bizness dress
- Dodatki w kompozycji wizerunku kreowanego strojem (np. okulary, pióra, teczka, biżuteria, zegarek)
- Stroje uroczyste i formalne – sytuacje obligujące
- Etykieta pierwszeństwa:
- Procedencja – zasady pierwszeństwa podczas powitania, przedstawiania, przemawiania, zajmowania miejsc
- Tytułowanie – zasady tytułowania zawodowego, naukowego, kurtuazyjnego; tytułowanie w pismach, rozmowach telefonicznych i e-mailach zasady tytułowanie w różnych sytuacjach zawodowych, tytułowanie w mailach
- Przedstawianie osób – przedstawianie wg starszeństwa, płci, stanowiska
- Wymiana wizytówek – formy przekazywania i otrzymywania wizytówek, miejsce na wizytówki
- Etykieta przyjęć i spotkań:
- Zachowanie w miejscach publicznych – spotkania służbowe, konferencja, restauracja
- Etykieta przy stole: rodzaje poczęstunków wg protokołu dyplomatycznego; organizacja poczęstunków (dobór miejsca, rodzaj serwisu, menu, diety, inne); sposoby serwowania oraz znaczenie kolejności potraw wg zwyczajów międzynarodowych; rodzaje napojów – ich charakterystyka i użyteczność w sytuacjach oficjalnych oraz nieoficjalnych; serwis stołowy – angielski, francuski, amerykański, sztućce, talerze, kieliszki, maniery przy stole
Metodyka
Szkolenie związane z etykietą w biznesie ma na celu przekazanie Ci pełnej wiedzy oraz umiejętności, które pozytywnie wpłyną na Twoje codzienne funkcjonowanie zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym.
To szkolenie z etykiety w biznesie charakteryzuje:
- Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.
Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części: - Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
- Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
- Intuicyjne moduły szkoleniowe.
Zajęcia składają się z 5 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa - Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.
Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej. - Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
Ostatnie chwile szkolenia z rozmowy pracowniczej poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.
Jak możemy Tobie pomóc?
Śmiało! Skontaktuj się z nami!
Cennik ceny netto
Etykieta w Biznesie
Szkolenie zamknięte (firma, organizacja)-
Szkolenie 1 dniowe
-
Miejsce szkolenia: cała Polska
-
Maks. liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Zamawiającego: sala szkoleniowa, nocleg oraz wyżywienie uczestników
-
Koszty Maestrium: dojazd, nocleg, wyżywienie trenera
Etykieta w Biznesie
Szkolenie otwarte (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 1 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Łódź
-
Maks. liczba uczestników: 15 osób
-
Koszty Uczestnika: dojazd, lunch i ewentualny nocleg
-
Koszty Maestrium: sala szkoleniowa, przerwy kawowe
Etykieta w Biznesie
Szkolenie on-line (uczestnik indywidualny)-
Szkolenie 1 dniowe
-
Miejsce szkolenia: Internet
-
Minimalna liczba uczestników: 10 osób
-
Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
-
Wymogi od Uczestnika: komputer ze sprawnym mikrofonem i kamerką, stabilne łącze internetowe